perjantaina, huhtikuuta 22, 2011

Tunnustus

Sain jokin aika sitten ihka ensimmäisen tunnustukseni. Suuret kiitokset, Zoe :)


Homman nimi on varmastikin kaikille tuttu, sillä kaikilla tämä näyttäisi jo olevan... Tässä siis 7 asiaa /  tunnustusta Voikukkapellon laidalta...

1. Olen ammatiltani graafinen suunnittelija. Olen ollut samassa työpaikassa kohta 13 vuotta! Aina ei ole ollut helppoa ja alan vaihto aivan johonkin muuhun on ollut välillä mielessä. Tykkään kuitenkin työstäni ja firmamme vapaamielisyys lomia ja työaikoja kohtaan on ihana asia, joten tässä sitä ollaan. Ikuinen haaveeni toki olisi hypätä pois oravanpyörästä ja alkaa tehdä jotakin omaa juttua ja koittaa elää omavaraistaloutta niin pitkälle kuin mahdollista ;)

2. Olen asunut reilu pari vuotta "maalla" avopuolisoni kanssa. Tämä "maalla" ei kutenkaan mielestäni ole ihan periferiassa, sillä "ison" kaupungin keskustaan ajaa 25 min. ja lähin kauppakin on muutaman askeleen päässä. Nyt polttelisi päästä vielä jotenkin "maallemmalle" (upea sana, eikö?). Tuo "maatalo" pitäisi kuitenkin olla hyvien yhteyksien päässä, kohtuullisen matkan takana kaikesta, omassa rauhassa ja viljelysmaata pitäisi olla omiksi tarpeiksi ja metsääkin pehtoorille. Talon pitäisi tietysti olla vanha ja siinä pitäisi olla hyvä tunnelma ja alkuperäiset jutut tallella. No pistetään vielä kaupan päälle järvenranta ja oma venepaikka. Realistista, hehe... Käsi pystyyn, kuinka moni muukin ottaisi nuo... =)

3. Rakastan siisteyttä. Pahana tapanani on kuitenkin säilöä kaappeihin ja laatikoihin ihan mitä vain, kunhan asiat ovat poissa pöydiltä ja silmistä. Pehtoorilta menee joskus hermo, kun jemmaan hänenkin papereita kaappiin ja sitten niitä ei ikinä löydä kukaan. Itse en välitä vaikka kaapit pursuisivat roinaa, kunhan ovet pysyvät kiinni. Kun ollaan siinä pisteessä, että ovet eivät mene enää kiinni ja omatunto ei jätä rauhaan, on aika ottaa itseään niskasta kiinni.

4. Täytän toukokuussa 36 vuotta. En voi uskoa sitä... eikä kyllä moni muukaan, joka yrittää arvailla ikääni. Yleensä veikkaukset menevät aika alakanttiin. Mieleltäni ja useimmiten pukeutumiseltani olen yhä parikymppinen hupakko. Pari vuotta sitten, kun ostin Bremenissä eräästä pikkukaupasta jotakin "alkoholipitoista limukkaa", kassan täti alkoi tivaamaan minulta papereita. En aluksi ymmärtänyt, mitä paperia hän hokee (saksa ei ole ihan meikäläisen ykköskieli...) ja voitte uskoa, että yllätys oli suuri, kun täti tavaili passiani. Oli muka roskia silmissä tai muuten vain huono näkö... ja pah! Jos olisin osannut, olisin sanonut tädille, että olen kohta "zweimal 18" ;) No, pariin vuoteen ei ole kyllä kukaan erehtynyt noin pahasti. Liekö rupsahtaminen alkanut.

5. Olen vähän semmoinen "neiti kaikkitietävä", joka on aina ensimmäisenä käsi pystyssä huutamassa "tiedetään, tiedetään". SUKUVIKA, sanon minä! Ja rakastan tietokilpailuja - siis jos aihe on minulle sopiva (ei urheilu) ;)

6. Olen sosiaalinen, mutta toisaalta erakko. Voin helposti olla viikkoja ja kuukausia pitämättä yhteyttä kehenkään. Olen aina viihtynyt yksin omissa oloissani. Muistan, kun ekalla luokalla olin koulun jälkeen kotona. Samana päivänä oli tullut Koululainen-lehti, jossa oli joka numerossa askartelusarja, jossa askarreltiin pahvista kylää. Naapurin tyttö olisi halunnut leikkiä kanssani, mutta en suostunut, koska halusin askarrella yksin. Mökillämme saaressa saatoin tutkia yksin tuntikausia kallion koloja ja lammikoiden elämää ja tehdä "tieteellisiä tutkimuksia". No, teen sitä kyllä vieläkin aina kun mahdollista ;D Ei muuten kannata ottaa piippolimakotiloita kulhoon yöksi sisälle. Aamulla ne ovat nimittäin kadonneet. Vai oliko asialla sitten äippä? En kyllä oikein usko siihenkään... Piippolimakotiloiden arvoitus on ollut ratkaisematta n. 32 vuotta.

7. En ole vieläkään kertonut blogistani työkavereilleni tai vanhoille ystäville. Kerron sitten varmaan sopivan tilaisuuden tullen... Tai jos tiedätte jo tai kun luette tämän, sorry... kyl mun piti kertoa, mut en sitten saanut aikaiseksi tai ei tullut vaan puheeksi... =)

Että tämmöistä. Postaan tähän heti perään kaikkea muuta, ettei kukaan lukisi näitä tunnustuksia. Olen ovela!

Täytyy vähän kaivella, josko jostain löytyisi blogi, jolla tätä tunnustusta ei ole vielä ollut. Laitan sitten eteenpäin.
SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti